środa, 22 czerwca 2016

Podróże okiem DIETETYKA czyli czego zazdroszczę Grekom :)))

UWIELBIAM podróżować! W miarę swoich możliwości staram się wyjeżdżać na konferencje, szkolenia czy konwencje ZA GRANICĘ naszego pięknego kraju! 
Mam wtedy możliwość nie tylko zwiększać swoje kompetencje, ale również obserwować zachowania oraz NAWYKI ŻYWIENIOWE obcokrajowców - czyli to co mnie zawsze bardzo ciekawi!:)) 

Ostatnio WŁOCHY i Międzynarodowa Konwencja Fitness, teraz GRECJA, a dokładniej Korfu - tym razem bardziej urlopowo:)

Oto 5 rzeczy, których zdecydowanie ZAZDROSZCZĘ Grekom:

1. Po pierwsze SŁOOOŃCA! Nie tylko ze względu na to, że jestem ciepłolubną (a nawet gorącolubną:D) osobą, ale z powodu zdecydowanie mniejszego ryzyka niedoborów WITAMINY D3! Niezwykle ważnej dla zachowania zdrowia i niestety bardzo często niedoborowej u naszej populacji.

2. Świeżych OWOCÓW MORZA ;)) Niestety ze względu na komiczną dostępność owoców morza w naszym kraju mogę sobie pozwolić na pałaszowanie ulubionych krewetek czy małż wyłącznie za granicą. Greckie restauracje zdecydowanie sprostały moim oczekiwaniom <3

3. Pachnących CYTRYN ;)) Może będziecie się ze mnie śmiać, ale już tak mam, że cieszę się z małych rzeczy! Widok drzew z cytrynami i możliwość zerwania jednej to dla mnie bezcenne przeżycie! Smak i zapach naprawdę nie do opisania! 

4. Prawdziwego SERU FETA. U nas w kraju bardzo popularne są sery TYPU feta, favita itd, które z prawdziwym serem feta mają niewiele wspólnego - są wytwarzane z mleka KROWIEGO. Osoby, które mnie śledzą dłuższy czas wiedzą, że w stylu żywienia, który propaguje mleko krowie nie znajduje miejsca. Dlategoteż, będąc na Korfu, z ogromną chęcią pałaszowałam sałatkę grecką z PRAWDZIWĄ FETĄ, wytwarzaną z mleka koziego i owczego. 
/PS. Jedna z restauracji zaskoczyła mnie starterem w postaci pieczonej fety z miodem - istne niebo dla kubków smakowych!/

5. I najważniejsze czego zazdroszczę Grekom - tego LUZU!!!! :)))) Zero stresu, zero zbędnego pośpiechu!! SIGA, SIGA;)) 
Trzeba przyznać, że nasza populacja żyje w stresie i ciągłym pędzie! Sama się na tym często łapię i próbuję zwolnić w tym codziennym pośpiechu. 
Pewnie jestem już dla Was nudna. Powtarzam to często i powtórzę po raz kolejny - STRES jest jednym z baaaardzo ważnych czynników ryzyka naprawdę wielu chorób! Nie należy lekceważyć tego aspektu. 
Pamiętajcie - często nie mamy wpływu na to co się zdarza w naszym życiu, jednak mamy wpływ na NASZE REAKCJE. Tak samo jak ćwiczymy nasze ciało na siłowni, tak samo możemy wypracować TECHNIKI RADZENIA SOBIE ze stresem.

Miało być o wakacjach w Grecji, a ja tu znowu z psychologią wyskakuję;) Studia psychodietetyczne sprawiły, że już nigdy nie będę tą samą osobą :D Nie odbiegając już więcej od tematu, jeśli będziecie chętni, abym szerzej poruszyła temat stresu, z wielką chęcią napiszę artykuł lub nagram filmik na mój kanał na Youtubie:) 

Podsumowując. Uwielbiam podróżować i dobrze się czuję w innych krajach. Jednak jako 100% patriotka kocham Polskę! Tu mam rodzinę i właśnie tutaj czuję się najlepiej!;) Zawsze z wielką chęcią wracam do kraju. BOGATSZA o nowe doświadczenia oraz inspiracje! :))) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz